Etiquetes

dimecres, 24 de setembre del 2014

PAC 1 : QÜESTIONS DE DESENVOLUPAMENT BREU

QÜESTIONS DE DESENVOLUPAMENT BREU

  1. Creus que el progrés en el coneixement tecnològic i científic determina i garanteix el progrés econòmic i social? Contesta clarament i justifica la resposta.

Penso que el progrés en el coneixement tecnològic i científic, millora i optimitza i potser si determina en part, per una banda el progrés econòmic,ja que són els països desenvolupats o amb una millor situació econòmica, qui normalment aposten i inverteixen econòmicament en progrés i cultura, tecnològica i científica.  A la vegada, un país amb una bona cultura tecnològica i científica, normalment serà un país en progrés econòmic (pel comentat anteriorment) i per tant en progrés social, ja que la població cada vegada més, fem us de les tecnologies per avançar a nivell personal, professional i acadèmic, ja que ens permet com hem dit obrir mires cap a un món ple de recursos, accessos, informació, globalització, simultaneïtat...Per tant podríem dir,  un bon coneixement tecnològic i científic, si pot determinar un progrés econòmic  i social a l’hora de facilitar recursos, informació i relacions... però  no garantirà que millori el progrés econòmic o social, ja que per a que això passi, entren en joc un ampli ventall de factors.

  1. ¿Estàs d’acord en què la constant fonamentació científica de les diferents tecnologies és garantia de la neutralitat ideològica d’aquestes tecnologies? Què en penses?

Crec que les diferents tecnologies forment part d’un ventall de recursos, que l’ésser humà de cada societat i d’acord a la seva cultura, ideologia, subjectivitat, etc... donarà un ús o altre, en funció de les seves creences i necessitats. Per tant, no crec que la fonamentació científica de les diferents tecnologies sigui garantia de neutralitat ideològica d’aquesta.

  1. Expressa el teu grau d’acord: Tenir present les Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC) abans, durant i després de qualsevol activitat d’ensenyament-aprenentatge és un requisit indispensable actualment.

No del tot. Tal i com evoluciona la nostra les NT en la nostra societat del coneixement, penso que és un recurs, una font d’informació i coneixement, molt important per d’ur a terme de manera enriquidora, i més rapida,  la nostra tasca com a docents o futurs psicopedagogs, ja que en aquesta podem trobar infinitat de coneixements, activitats més dinàmiques i motivadores per l’alumnat, informació, una via d’interrelació, d’avaluació...  Però tampoc crec que sigui tant com indispensable perquè fins fa uns anys, es duia a terme l’educació sense les TIC de manera eficaç i de qualitat. Si que és cert que si aquestes avancen en la nostra societat, l’escola haurà de progressar i evolucionar paral·lelament de igual manera en l’ús d’aquestes (i certament ha passat a ser en els últims anys, una competència bàsica de l’educació) per no quedar-se enrere d’aquest canvi social.

  1. ¿Quines són les causes que originen els profunds canvis que estem patint en tots els àmbits en els darrers anys?

Una causa important és la rapidíssima evolució de les NT que avança cada cop més a pases agegantades i que ha generat la globalització d’informació, comunicacions i relacions. A banda d’això, han hagut canvis econòmics,socials, tecnològics, ideològics...deguts a causes: polítiques, a l’augment de l’ immigració, la convivència amb noves llengües, la globalització, els canvis en l’estructura familiar ... que han influït molt en la situació en la que ens trobem ara.

  1. Defineix en una frase la Tecnologia Edicatova. Digues quin és el seu objecte d’estudi.

La TE seria un conjunt de recursos facilitadors de coneixement, informació i comunicació, aplicables a l’E-A amb l’objectiu de facilitar l’aprenentatge i millorar la qualitat educativa, per adaptar l’educació als canvis que es produeixen a la societat actual.

  1. Posa un exemple de transmissió de coneixement i un altre de construcció del coneixement

Transmissió de coneixement seria per exemple una classe tradicional de les de tota la vida, on el professor es troba al capdavant de l’alumnat i els hi proporciona informació sobre per exemple l’època de la revolució industrial durant 50 min. I la construcció del coneixement o constructivisme, és quan alumne-professor-contingut i context/ambient construeixen junts el coneixement, a partir de prendre a l’alumne com a subjecte principal d’aquesta construcció, on es partirà dels seus coneixements previs, motivacions, interessos, estat maduratiu, col·laboració amb el grup, etc... per anar construint el coneixement (per exemple en un projecte sobre els mitjans de transports on han de cercar estratègies per trobar informació de manera cooperativa)i on el mestre serà un guia, observador, avaluador...

  1. Expressa el teu grau d’acord amb la següent afirmació i argumenta el perquè: “El context és part del coneixement que la persona utilitza per tal d'explicar i donar sentit a una idea".

Estic totalment d’acord. Com a mestra d’educació Infantil, penso que el context, l’entorn, és molt important per l’alumne ja que forma part de la seva identificació, localització, situació... L’alumne, sobretot a les primeres edats, necessita d’un context ben delimitat, organitzat...per construir coneixement, a partir de trobar-se segur, en confiança... i trobar sentit al que fa i a on es troba. Aquest context a gran escala és la Ciutat on viu, l’escola on va, i de manera més propera, seria l’aula on es troba...i a partir d’aquí l’alumne establirà relacions amb aquests als seus aprenentatges intentant trobar un significat i lligam a tot.

  1. ¿Has pensat en la possibilitat d’adaptar l’entorn de la UOC a les teves necessitats i les dels teus companys i professors (opció Personalitza)? Inclusió del missatge al qual es respon (el lector tindrà una idea del que origina i els detalls del teu missatge), número de missatges visualitzats en les bústies compartides (útil quan hi ha molta comunicació a algunes bústies), signatura de correu (per facilitar la comunicació i  posar a un clic de distància altres mitjans de comunicació teus...?

Sincerament fins ara, no m’ho havia plantejat i tampoc havia tingut gaire temps per indagar-hi, però arrel de llegir aquesta pregunta, m’he ficat al campus i he modificat algunes coses com la signatura de correu (que l’he afegida) o nombre de missatges visualitzats.

9.    Comptes amb els coneixements previs que el Pla docent indica per poder ser eficaç durant el desenvolupament de l’assignatura? Fins a quin punt? Pots instal·lar programari, iniciar l’exploració de nou programari pel teu compte, gestionar arxius i comptes amb una actitud positiva cap a web 2.0? Ets capaç de llegir en pantalla (buscar paraules, fer servir l’índex amb hipervincles, moure’t en el document...? i mantenir uns apunts digitals on acumulis la informació de diferents fonts?

Penso que els tinc un coneixement mig,  referents a l’assignatura. Dic això perquè si que sóc capaç d’instal·lar programari, explorar pel meu compte, llegir en pantalla, moure’m en un document... Tot i que no he fet servir mai l’índex amb hipervincles, o apunts digitals, necessito indicacions clares per instal·lar un programari i no conec la Web 2.0. Però tot i així, tinc bona disposició a aprendre i intentar fer-ho el millor possible.

  1. Situa’t de 0 a 10 (0 gens d’acord 10 molt d’acord)

TE2) L’objecte principal de la Tecnologia Educativa és oferir un bon ventall de tècniques per als docents: ___9___
CC2) Aprenc tant dels companys com dels materials i consultors: ___7___
TC1) Els professionals de l’educació han de ser competents en les tècniques que asseguren la correcta transmissió del coneixement : __10______
DT2) La tecnologia es basa en la ciència per la qual cosa és neutral en relació a prejudicis, valors i actituds: ___5__
CC1) Les aules de la UOC són una comunitat d’aprenentatge: ____10_
DU2) Els debats virtuals suposen perdre força hores amb poc benefici personal: __3___
TE1) La Tecnologia Educativa per a psicopedagogs consisteix en assegurar un bon domini de les TIC: ____9___
DU1) Els debats a la UOC poden millorar moltíssim: _____5_
TC2) Les TIC són necessàries per transmetre els continguts als alumnes: ____10____
DT1) El canvi tecnològic determina el canvi social: __6______


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada