Etiquetes

diumenge, 16 de novembre del 2014

PAC 2: Síntesis del DEBAT



a)    Les tecnologies necessiten d’un espai cultural, econòmic i sociopolític determinat, però ara aquest entorn ja està creat, falta que la societat l’aprofiti i s’atreveixi a canviar amb ell; és per això que volem escoles i professors del s.XXI, els alumnes ja els tenim.

Com hem dit al llarg del debat les NT avancen molt ràpidament i estic totalment d’acord en que aquestes necessiten i es creen com a resposta a un espai cultura, econòmic i sociopolític determinat, però de que serveix tindre les millors tecnologies i eines tecnològiques del món si les nostres escoles i la formació que rebem com a professors no ens acompanya per aprofitar-les? Que fem i com ensenyem les TIC a les escoles si la majoria d’aquestes encara no tenen ni per cobrir l’aula d’informàtica amb els suficients ordinadors com per una classe de 20 nens? I quan aquests aparells estan desfasats? O no arriba la connexió a Internet? O no compten amb eines com les pissarres digitals per enfocar l’aprenentatge d’una manera més motivadora i enriquidora? Penso que com ha professionals hauriem de reflexionar sobre aquest aspecte i mentre això no canviï, adaptar les nostres intervencions i ajudes a la realitat que tenim, de la manera més positiva possible.


b) Crec que he fet una bona intervenció al debat, ja que en tot moment i des de l’inici, e intentat seguir les indicacions donades a la guia del debat i als diferents missatges enviats a l’espai de debat. He defensat la postura sociodeterminista, a partir de 4 intervencions. Dos d’ aquestes a la carpeta CT ESCOLA al Fil sobre transmissió de coneixement /Aprendre fent i al Fil sobre competència digital i transversalitat de les TIC; una a la carpeta RELACIÓ CTS al fil LEÓN DORMIDO, i l’última aquesta, a la carpeta de SÍNTESI. A més he tingut en compte fer les meves aportacions en color vermell, deixant un espai de temps mínim de 24h entre cada aportació, i senyalant en cadascuna les premisses en subratllat i la tesis en negreta (com s’havia indicat). 
Sempre abans de participar i desprès d’haver llegit el mòdul, i l’article de TIRADO, he triat el fil en el qual volia intervindré i he consultat els vídeos que es relacionaven amb el tema per tal d’aprofundir en l’apartat i poder fer-me primer un plantejament de la intervenció en brut per tal de passar-la desprès a l’espai de debat. A més he intentat fer alguna nova aportació i un parell de contra argumentacions.



c) CONCLUSIONS I IMPRESSIONS: He de dir que tot i ser un debat bastant extens, crec que ha estat molt profitós i que tot i crec que tots hem fet un esforç a l’hora de participar a les diferents carpetes del debat i intentar sintetitzar i agrupar aquells continguts que ens han cridat més l’atenció, de tot el material que hi havia per consultar, els dos companys/es que vull destacar per la seva bona participació i argumentació en l’espai de debat són:

-Arnau Rius Llorens sobretot per les seves aportacions a la carpeta CT ESCOLA, però també a la seva aportació a la carpeta LA INTEL·LIGÈNCIA DE LA NEVERA I ALTRES FRACTURES, des de la postura sociodeterminista.

-Andrea Pérez Ruiz per la seva intervenció a la carpeta CT Escola, opinant sobre el fil de canvis des de la postura tecnodeterminista.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada