Etiquetes

dilluns, 12 de gener del 2015

Reflexió sobre l'avaluació INICIAL DE L'ASSIGNATURA

Bon dia a tots/es! Desprès de revisar el meu bloc i la feina feta al llarg de les pac's i l'assignatura, vull modificar la meva opinió envers a la resposta que vaig donar en aquesta pregunta de l'avaluació inicial.
Actualment, si que penso que les TIC  són una eina indispensable en l'E-A. Al llarg de l'assignatura de Noves tecnologies de la informació i comunicació en educació, els meus coneixements sobre aquesta, s'han ampliat i han fet que es produeixi en mi un canvi conceptual sobre aquestes i la seva funcionalitat. Penso que com a docent i futura psicopedagoga, no podem obviar aquest recurs tant ric que tenim al nostre abast, per una banda,  per poder oferir coneixement adaptat, a les necessitats i diversitat de l'alumnat que ens trobem al llarg de la nostra vida professional. A més serveix com a eina d'avaluació continua,  a la qual podem accedir fàcilment i fa que el procés d'E-A del nostre alumnat, pugui ser: motivador, dinàmic, actiu, constructiu i visual.
Per altra banda, per facilitar la informació, gestió, organització i avaluació, dels coneixements  i informació que volem transmetre, per facilitar-nos la tasca, la seva estructura clara i entenedora, etc..

  1. Expressa el teu grau d’acord: Tenir present les Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC) abans, durant i després de qualsevol activitat d’ensenyament-aprenentatge és un requisit indispensable actualment.
No del tot. Tal i com evoluciona la nostra les NT en la nostra societat del coneixement, penso que és un recurs, una font d’informació i coneixement, molt important per d’ur a terme de manera enriquidora, i més rapida, la nostra tasca com a docents o futurs psicopedagogs, ja que en aquesta podem trobar infinitat de coneixements, activitats més dinàmiques i motivadores per l’alumnat, informació, una via d’interrelació, d’avaluació... Però tampoc crec que sigui tant com indispensable perquè fins fa uns anys, es duia a terme l’educació sense les TIC de manera eficaç i de qualitat. Si que és cert que si aquestes avancen en la nostra societat, l’escola haurà de progressar i evolucionar paral·lelament de igual manera en l’ús d’aquestes (i certament ha passat a ser en els últims anys, una competència bàsica de l’educació) per no quedar-se enrere d’aquest canvi social.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada